Do podstawowych zadań Wydziału Geodezji i Urbanistyki należy:
- prowadzenie spraw związanych z zagospodarowaniem przestrzennym gminy, ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu opiniowaniem wstępnych projektów podziałów nieruchomości,
- sporządzanie dokumentacji do komunalizacji mienia, regulacja własności dróg publicznych, nabywanie gruntów na cele użyteczności publicznej,
- kompletowanie i sporządzanie dokumentacji niezbędnej do założenia ksiąg wieczystych,
- kompletowanie dokumentacji niezbędnej do zamiany nieruchomości,
- sprzedaż nieruchomości, oddawanie nieruchomości w wieczyste użytkowanie,
- kompletowanie dokumentacji niezbędnej do przekształcenia prawa użytkowania w prawo własności,
- kompletowanie dokumentacji niezbędnej do aktualizacji opłat za wieczyste użytkowanie,
- podziały nieruchomości i rozgraniczenia nieruchomości, wydawanie zaświadczeń o zabudowie działki, czy nieruchomość była objęta postępowaniem uwłaszczeniowym o zwolnieniu hipoteki,
- wydawanie zgody na czasowe zajęcie terenu w celu przeprowadzenia instalacji nieruchomości oraz dzierżawa nieruchomości,
- prowadzenie księgowości geodezyjnej oraz prowadzenie rejestru mienia.
WNIOSKI NALEŻY SKŁADAĆ NA DZIENNIKU PODAWCZYM URZĘDU MIASTA I GMINY WIELICZKA, ul. Powstania Warszawskiego 1, 32-020 Wieliczka
Więcej informacji w sprawach związanych z Wydziałem Geodezji i Urbanistyki w Wieliczce, można uzyskać:
tel. 12 26 34 226
e-mail: geodezja@wieliczka.eu